Znamka Dacia

8 MILIJONOV KUPCEV OD LETA 2004
USPEŠNA ZGODBA DACIA SE NADALJUJE!


8 milijonov. Ta številka je simbol neverjetnih dosežkov in vir neopisljivega ponosa. Dacia je namreč letos prodala 8 milijonto vozilo! Do leta 2004 je bilo podjetje Dacia zgolj nacionalni romunski proizvajalec vozil, ki je sčasoma postal pomembno ime v Evropi: Dacia je doživela korenito preobrazbo in napisala pravo zgodbo o uspehu! Toda kateri viri, prednosti in posebnosti so značilni za znamko Dacia? Spodaj vam predstavljamo nekaj pomembnih in presenetljivih informacij o poti, ki jo je Dacia opravila v zadnjih 19 letih.
Gonilna sila
AVTOMOBILSKE INDUSTRIJE

Dacia blagovna znamka kot nobena druga. Leta 2004 je predstavila novo potrošniško vizijo: s spodbujanjem pragmatičnega pogleda na vozila in nenehnim osredotočanjem na tisto, kar je resnično pomembno, je Dacia ponudila najboljše razmerje med ceno in kakovostjo. Taktika je uspela! Od takrat prodaja nezadržno raste, število zadovoljnih strank pa je preseglo osem milijonov! 

TODA KAJ DELA ZNAMKO DACIA TAKO POSEBNO?
Dve življenji, pet logotipov
Znamka Dacia ni vedno nastopala pod tem imenom. 

Romunska avtomobilska znamka, ki je sčasoma postala znana kot Dacia, je bila ustanovljena leta 1968 pod imenom UAP ("Uzina de Autoturisme Pitesti"), kar v prevodu pomeni tovarna avtomobilov v Pitestiju, mestu ob reki Argeş v osrednji Romuniji, kjer je bila tovarna nekoč, je danes glavni sedež znamke. 

Prvi logotip znamke Dacia je bil poln lokalnih in nacionalnih značilnosti. Z gorami v ozadju so se poklonili Romuniji, predvsem Karpatom. V središču je izstopal orel iz grba grofije Arges v regiji Muntenia, kjer je bil sedež znamke UAP. Ime Dacia, ki črpa navdih iz rimskega poimenovanja Romunije "Dacia", se je prvič pojavilo leta 1980 na črno-belem logotipu. 

Skupina Renault je kupila romunskega proizvajalca vozil Dacia leta 1999. Leta 2003 je logotip ščita prevzel modro barvo in zaživel na Loganu (vozilo, ki je bilo prvič predstavljeno leta 2004). To je bil prvi logotip znamke, ki je presegel meje Romunije in postal prepoznaven po vsej Evropi! Nekaj let kasneje, ob predstavitvi vozila Dacia Sandero leta 2008, je znamka predstavila nov logotip. Modro ozadje je bilo zamenjano s svetlo sivim, osrednji del ščita pa je bil izrezan. 

Leta 2021 je bil uveden nov emblem, ki simbolizira zaupanje med znamko Dacia in njenimi kupci. Sestavljen je bil iz medsebojno povezanih črk D in C ter petih črk imena Dacia, napisanih z minimalistično pisavo, da bi poudarili robusten in elementaren značaj znamke.  

Vozila znamke Dacia se prodajajo v 44 državah

Prva generacija modela Logan, predstavljena leta 2004, je bila sprva rezervirana za romunski trg, kasneje pa se je razširila še na trg vzhodne Evrope. Glede na dobre prodajne rezultate smo prodajo razširili še v številne druge evropske države.

To je bil prvi korak znamke k uspehu. Od takrat se modeli Dacia prodajajo v 44 državah sredozemskega območja.


Čeprav je domovina znamke Dacia, Romunija, ena od petih držav z največjo prodajo, je v tem pogledu vodilni francoski trg, sledi pa mu Italija. Znamka postaja vse močnejša! Že drugo leto zapored je najbolje prodajana znamka na trgu fizičnih kupcev v Evropi. Vodilno mesto ima na Portugalskem in v Belgiji, v Franciji pa je na zavidljivem tretjem mestu. Tak uspeh daje pomembnost pozicioniranju znamke Dacia in potrjuje kakovost njenih vozil.


Blagovna znamka, ki je zanimiva za fizične kupce

Ponudba znamke Dacia danes temelji na štirih jasno začrtanih stebrih in privlačnem dizajnu, njeno neprekosljivo razmerje med ceno in kakovostjo pa je pritegnilo številne kupce! In prepoznavnost znamke raste: zdaj vsi v Evropi vedo za znamko Dacia! Prodaja pa še naprej raste. Dacia je leta 2022 dosegla rekordni tržni delež 7,6 % na evropskem trgu fizičnih kupcev (v primerjavi s 6,2 %, ki jih je dosegla leta 2021).


Blagovna znamka trenutno beleži najvišjo stopnjo pridobivanja novih kupcev in najvišjo rast zvestobe obstoječih kupcev na trgu. Sandero je že šesto leto zapored (od leta 2017) najbolje prodajano vozilo na evropskem trgu za fizične kupce. Duster je zasedel trdno drugo mesto na lestvici najbolje prodajanih vozil v letu 2022, od leta 2018 pa drži mesto najbolje prodajanega SUV-ja na trgu zasebnih kupcev.  

Privlačna paleta vozil,
polna prodajnih uspešnic

V osnovni ponudbi znamke najdemo električno mestno vozilo Dacia Spring (od leta 2020 dalje), kompaktni Dacia Sandero in njegova bolj avanturistična različica Dacia Sandero Stepway (od leta 2008), SUV Dacia Duster (od leta 2010) in družinsko 7-sedežno vozilo Dacia Jogger (od konca leta 2021).

Limuzina Logan (predstavljena leta 2005) se še vedno prodaja v vzhodni Evropi. Prav ponudba najbolje prodajanih modelov je znamki Dacia leta 2023 omogočila prodajo 8-milijontega vozila.


Do leta 2012 je imela Dacia samo eno tovarno, v Romuniji, danes pa so v polnem pogonu kar tri. Prva tovarna znamke je bila v mestu Mioveni v Romuniji in je bila odprta leta 1968. V njej so bili proizvodna linija karoserije in šasije, linija za mehanske komponente, livarna in logistična platforma. V tej tovarni so izdelovali številne modele, med njimi Logan, Sandero, Sandero Stepway in Duster. 

Od marca 2019 je tovarna v Casablanci v Maroku v celoti vključena kot del skupine Renault. Delovati je začela leta 1959 in ima linijo za proizvodnjo karoserij ter proizvaja modele Logan, Sandero in Sandero Stepway. 

Tovarna znamke Dacia v Tangierju v Maroku je bila odprta leta 2012. V njej je linija za proizvodnjo karoserij, logistična platforma ter linija za proizvodnjo podvozij in podsestavov. Ta napredna tovarna je ogljično nevtralna in ne izpušča industrijsko odpadne vode. Proizvaja vozila Logan, Sandero, Sandero Stepway in Lodgy.  


Znamka s številnimi nagradami

Čeprav je Dacia v Evropi zaslovela z modelom Logan, je njen najbolje prodajani SUV Duster. Vozilo Duster je na voljo po ceni mestnega vozila, njegovo različico s štirikolesnim pogonom pa odlikujejo vodilne terenske zmogljivosti na trgu – zato ne preseneča, da je prav Duster, steber ponudbe znamke Dacia! Ta legendarni model je prejel več kot 40 nagrad, vključno z nagradami za "Romunski avto leta", "Najboljši SUV" v Združenem kraljestvu, "Najboljši družinski avto" v Nemčiji in Belgiji ter številne druge nagrade.

Jogger, družinsko vozilo s 7-sedeži, se ne more primerjati z ničemer na trgu! To potrjuje že 13 osvojenih nagrad, vključno z nagrado za "francoski avto leta", ki jo podeljuje Argus.

Potem ko je Dacia s preprostimi in cenovno dostopnimi modeli pretresla avtomobilski trg, je z duhovitimi in zabavnimi slogani sprožila pravo revolucijo v oglaševanju med avtomobilisti.          

Dacia verjetno ne bi bila tako uspešna, če ne bi bilo domiselnega marketinga. Blagovna znamka, ki zna že od nekdaj združiti preprostost in inovativnost ter se na eleganten način distancirati od nepotrebnih dodatkov in opreme.

Znamka Dacia je pametna znamka, njene pa stranke tudi! Eden najboljših primerov tega je sprednja in zadnja zaščita podvozja vozila Sandero, pobarvana s tehniko masovnega barvanja. Te komponente so rezultat zapletenega procesa oblikovanja: da bi preprečili nepravilnosti ali napake v barvi, je bil material, iz katerega je izdelana zaščita podvozja, pred oblikovanjem obarvan! Na ta način se je podaljšala vzdržljivost zaščite podvozja, neizogibni udarci in praske pa so postali praktično nevidni. 

Omeniti velja tudi modularne strešne nosilce pri vozilu Dacia Jogger in Duster, ki jih je mogoče namestiti v le nekaj korakih. Z njimi je prevoz vseh vrst tovora, tudi najbolj nepričakovanega, še bolj enostaven! Strešni nosilci so nastavljivi od vzdolžnega do prečnega in prenesejo obremenitev do 80 kg (kolesa, smuči, strešni kovčki itd.). 

Na armaturni plošči je vgrajen nosilec za pametni telefon, ki ga upravljate preko multimedijskega sistema Media Control ter snemljiv nosilec za pametni telefon (ob zaslonu multimedijskega sistema Media Display/Media NAV), s katerim so vsa vaša potovanja vedno povezana. Te inovativne oblikovalske rešitve, za katere so bili prijavljeni patenti, utelešajo duh blagovne znamke: te rešitve so pametne, praktične, preproste in ekonomične.  


Kdo kupuje vozila znamke Dacia?

Dacia želi zadovoljiti osnovne potrebe svojih kupcev in da bi to uspela, jih mora dobro razumeti. Spodaj je nekaj podrobnosti o kupcih vozil znamke Dacia:

  • 66 % kupcev vozil Dacia je moških. 
  • 50 % strank je starih od 55 do 74 let. 
  • Vozilo Jogger privablja mlajše kupce: 55 % kupcev vozila Jogger je starih 54 let ali manj. 
  • Več kot 50 % kupcev ne živi več v skupnem gospodinjstvu s svojimi otroki. Jogger izstopa med ostalo ponudbo modelov, kar 47 % kupcev tega modela ima vsaj enega otroka. 
  • 40 % kupcev živi na podeželju. Kupci vozila Dacia Sandero večinoma živijo na podeželju (50 %) 
  • Kupci znamke Dacia vsako leto v povprečju prevozijo približno 12.000 km (v mestu in po podeželskih cestah). 

Dejstvo je, da se pričakovanja in navade kupcev vozil spreminjajo. Na srečo je Dacia sodobna znamka, ki prisluhne svojim strankam in se zlahka odziva na prihodnje zahteve mobilnosti. Dacia je ob soočenju z današnjimi okoljskimi izzivi edini proizvajalec, ki v vseh modelih svoje ponudbe vsa svoja vozila opremlja z motorji na dvojno gorivo, poleg tega pa ponuja tudi cenovno ugodno električno vozilo, model Spring. In po 19 letih aktivnega spreminjanja avtomobilske industrije je Dacia vedno pripravljena na novo revolucijo!  

OGLEJTE SI VOZILA DACIA


ODKRIJTE VEČ